گوترش: از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که می‌توانند برای جلوگیری از حمله به رفح انجام دهند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گوترش: از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که می‌توانند برای جلوگیری از حمله به رفح انجام دهند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۳۸۷۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام دهند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود که بیش از ۱.۲ میلیون نفر پس از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه در رفح پناه گرفته اند.

گوترش دامه داد: «این افراد غذای کمی دارند، به سختی به مراقبت‌های پزشکی دسترسی دارند، سرپناه کمی دارند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند. در شمال غزه، آسیب پذیرترین افراد - از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت - در حال حاضر از گرسنگی و بیماری می‌میرند. ما باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از یک قحطی کاملاً قابل پیشگیری و ساخت بشر انجام دهیم.»

پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد اسرائیل به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت بایدن در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش‌بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده